Wymagane dokumenty
Wnioskodawca przedkłada:
1. Wypełniony formularz (druk) wniosku.
2. Dokument tożsamości
3. Dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka.
Przy składaniu dokumentów w sprawie wydania zaświadczenia osoba wypełnia i podpisuje w obecności kierownika zapewnienie.
Miejsce złożenia dokumentów Urząd Stanu Cywilnego, Aleja Jana Pawła II 15, 26-670 Pionki, parter, pokój 108.
Opłaty Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 38 zł.
Termin i sposób załatwienia
Zaświadczenie wydaje wybrany kierownik urzędu stanu cywilnego.
Zaświadczenie jest ważne przez okres sześciu miesięcy od dnia wystawienia.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 ze zm.),- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2014 r., Poz.1628 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Jeżeli kierownik urzędu stanu cywilnego odmawia wydania przedmiotowego zaświadczenia, powiadamia na piśmie osobę zainteresowaną o przyczynach odmowy. Osoba zainteresowana w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej pisma kierownika urzędu stanu cywilnego może wystąpić z wnioskiem do sądu rejonowego właściwego ze względu na siedzibę urzędu stanu cywilnego o rozstrzygnięcie czy okoliczności przedstawione przez kierownika urzędu stanu cywilnego uzasadniają odmowę dokonania czynności.