Wydział Porządku, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego - OZK | |
Telefon: |
048 341 42 32 Monitoring - 048 341 42 36 |
Fax: | 048 - 312 11 02 |
Email: | |
Pokój: | 217 |
Pracownicy monitoring: |
|
Do zadań Wydziału Porządku, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego należy w szczególności:
1. Z zakresu monitoringu i porządku publicznego:
1) obsługa urządzeń wizyjnych monitorujących teren miasta Pionki,
2) sterowanie kamerami monitorującymi,
3) prawidłowe posługiwanie się systemami łączności,
4) zachowanie czujności podczas obserwowania obrazu z kamer,
5) właściwe reagowanie na zaobserwowane zakłócenia porządku publicznego;
6) dbałość o wysoką jakość materiału zdjęciowego przygotowywanego ze zdarzeń;
7) współpraca z policją i innymi organami ścigania z zakresu bezpieczeństwa publicznego;
8) codzienna kontrola stanu technicznego obsługiwanych urządzeń;
9) monitorowanie terenów Miasta oraz mieszkańców w zakresie ładu i porządku publicznego.
2. Z zakresu spraw obronnych:
1) opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych;
2) opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej;
3) opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy a także stosownych programów obronnych;
4) opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia gminy na potrzeby obronne;
5) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa;
6) opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta na czas wojny oraz projektu zarządzenia burmistrza wprowadzającego ww. regulamin w życie;
7) opracowywanie i bieżące uaktualniane dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej;
8) opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji stałego dyżuru;
9) analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawach świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony;
10) opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych (doraźnych) świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonywania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów;1) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny;) opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia akcji kurierskiej;
11) planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych.
Z zakresu odpowiedzialności za realizację zadań związanych z obroną cywilną, zarządzaniem kryzysowym, ochroną p. poż. w szczególności poprzez:
1) przygotowywanie i organizowanie działań w celu zapobieżenia skutkom klęski
żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia oraz ich usunięcia;
2) obsługa Miejskiego Centrum Reagowania Kryzysowego i Miejskiego Zespołu Reagowania Kryzysowego - zapewnienie bezpieczeństwa ludności, informowanie, ostrzeganie, alarmowanie o zagrożeniach i utrudnieniach, zapewnienie możliwości przetrwania, ew. ewakuacji, zapewnienie lokali zastępczych. Utrzymanie
infrastruktury niezbędnej dla realizacji tych zadań i popularyzowanie wiedzy na ten temat.
3) koordynowanie funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego na terenie miasta;
4) przygotowanie i organizowanie działań gminy wynikających z przepisów o wprowadzeniu stanu wyjątkowego lub stanu wojny;
5) opracowanie i aktualizacja planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;
6) wyposażenie i utrzymanie miejskiego magazynu przeciwpowodziowego;
7) wykonywanie prac związanych z zabezpieczeniem i likwidacją niewybuchów na terenie miasta;
8) koordynowanie przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej przez państwowe instytucje, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz społeczne organizacje ratownicze działające na terenie miasta;
9) tworzenie i przekazywanie do Starostwa Powiatowego list osób kwalifikujących się do służby wojskowej;
10) nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony; prowadzenie dokumentacji gospodarki materiałowo - magazynowej, nadzór nad magazynami OC i wyposażenia techniczno - wojskowego.
11) przeprowadzanie innych czynności związanych z administrowaniem rezerw osobowych oraz służbą wojskową;
12) reklamowanie żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny; przyjmowanie i opiniowanie wniosków o uznanie członków rodzin na utrzymaniu żołnierza, wniosków o pokrywanie należności mieszkaniowych żołnierzy i wydawanie decyzji w tych sprawach
13) realizowanie przedsięwzięć w ramach planowania obronnego i operacyjnego miasta; nadzór nad działalnością Ochotniczej Straży Pożarnej.