Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym składany do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.
Miejsce złożenia dokumentów Urząd Stanu Cywilnego, Aleja Jana Pawła II 15, 26-670 Pionki, parter, pokój 108.
Opłaty Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 38 zł.
Termin i sposób załatwienia
Zaświadczenie wydaje wybrany kierownik urzędu stanu cywilnego osobie, której dotyczy.
Zaświadczenie jest ważne przez okres sześciu miesięcy od dnia wystawienia.
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie.
Jeżeli akty stanu cywilnego dot. osoby składającej wniosek znajdują się poza Pionkami, sprawa jest załatwiana niezwłocznie po uzyskaniu z właściwego urzędu stanu cywilnego tych dokumentów.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 ze zm.),- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2014 r., Poz. 1628 ze zm.)