Wydział Rozwoju i Inwestycji - IR |
|
- kierownik
|
|
Telefon: |
Strategia i rozwój - 048 341 42 33 Zamówienia publiczne - 048 341 42 07 Inwestycje miejskie - 048 341 42 07 |
Fax: | 048 - 312 11 02 |
Email: | p.stolarski@pionki.pl |
Pokój: | 203 |
Pracownicy: |
|
Do zadań Wydziału Rozwoju i Inwestycji należy w szczególności:
w zakresie strategii i rozwoju:
- Przygotowywanie, monitorowanie, aktualizacja planów i dokumentów strategicznych, rozwojowych i gospodarczych Miasta, w tym: Strategii Rozwoju Miasta, Programu Rewitalizacji Miasta, z uwzględnieniem środków pomocowych dot. zakresu prac Wydziału.
- Przygotowywanie wniosków o fundusze zewnętrzne na realizację gminnych zadań inwestycyjnych zgodnie z zaplanowanymi kierunkami rozwoju.
- Przygotowywanie i aktualizacja ofert inwestycyjnych Gminy.
- Promowanie ofert inwestycyjnych Gminy i podmiotów gospodarczych z terenu Gminy jako atrakcyjnego miejsca dla potencjalnych inwestorów.
- Współpraca z wydziałami Urzędu oraz instytucjami zewnętrznymi w zakresie opracowania i wykonania projektów będących elementami realizowanej strategii rozwoju miasta.
- Współpraca w zakresie objętym zadaniami wydziału z odpowiednimi jednostkami Powiatu Radomskiego, Województwa Mazowieckiego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, ministerstw i agend rządowych, instytucji gospodarczych.
- Opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu Gminy Miasta Pionki w części dotyczącej zadań wydziału.
- Działania w kierunku pozyskiwania inwestorów, w tym dla realizacji zadań wynikających z koncepcji rozwoju Miasta Pionki.
- Współpraca z Miejską Komisją Urbanistyczno-Planistyczną w zakresie planowania zagospodarowania przestrzennego Miasta Pionki.
- Prezentacja Gminy na targach i wystawach, spotkaniach branżowych.
- Współpraca z krajowymi i zagranicznymi jednostkami naukowo – badawczymi oraz środowiskami naukowymi.
- Inicjowanie i koordynowanie pracami w zakresie konstruowania i wdrażania planów inwestycyjnych Gminy.
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie pozyskiwania środków finansowych oraz przygotowywaniu projektów do współfinansowania z funduszy zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej.
- Współpraca w rozliczaniu finansowym projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych w szczególności z funduszy w ramach krajowych środków publicznych i funduszy Unii Europejskiej.
- Monitorowanie programów umożliwiających pozyskanie zewnętrznych środków finansowych na inwestycje strukturalne.
w zakresie inwestycji i zamówień publicznych:
- Nadzór nad realizacją projektów inwestycyjnych i remontów kapitalnych.
- Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycyjnych czynów społecznych.
- Współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie koordynacji planów inwestycyjnych i remontów kapitalnych należących do zadań Miasta i zapewnienie prawidłowego przebiegu ich realizacji.
- Przygotowanie i nadzór nad realizacją wyposażenia gruntów komunalnych w urządzenia komunalne i niezbędne sieci uzbrojenia terenu.
- Nadzór nad realizacją inwestycji oraz remontami kapitalnymi i modernizacją.
- Koordynacja i przygotowywanie sprawozdań z przebiegu realizacji inwestycji.
- Prowadzenie spraw gminy wynikających z ustawy o drogach publicznych, w tym szczególnie w zakresie: budów, przebudów, remontów, utrzymania letniego i zimowego,ochrony i oznakowania dróg gminnych i wewnętrznych gminy.
- Prowadzenie ewidencji ksiąg drogowych i ksiąg obiektów mostowych oraz gromadzenie danych techniczno – eksploatacyjnych i innych urządzeń związanych z drogami.
- Przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego, za wbudowanie urządzeń i obiektów w pasie drogowym drogi gminnej i za umieszczanie reklam w pasie drogi na ścianach budynków i budowli należących do Miasta.
11. Opiniowanie przebiegu dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych.
12. Opiniowanie projektu likwidacji i wniosku o likwidację linii kolejowych, na których zawieszono przewozy.
13. W zakresie zamówień publicznych, prawidłowe wdrażanie i realizowanie procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności:
- organizacja i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w oparciu o wymienioną wyżej ustawę, w szczególności:
- określenie trybu i sposobu postępowania;
- przygotowanie wniosków do decyzji Burmistrza;
- sporządzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz);
- ogłaszanie procedur;
- wydawanie materiałów przetargowych;
- wystawianie faktur VAT za siwz;
- prowadzenie korespondencji z wykonawcami;
- przyjmowanie ofert;
- zabezpieczanie prac komisji przetargowej;
- sporządzanie protokołów;
- przekazywanie rozstrzygnięć;
- przygotowywanie umów z wykonawcami;
- opracowywanie rocznych planów zamówień publicznych,
- sporządzanie rocznych sprawozdań z przeprowadzonych zamówień publicznych przez Urząd,
- występowanie przed Urzędem Zamówień Publicznych w sytuacjach tego wymagających,
- prowadzenie postępowań miejskim jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej w zakresie usług i dostaw z wyłączeniem żywienia w placówkacho światowych.