Wydział Gospodarowanie Mieniem Gminy -GM | |
|
|
Telefon: |
Anna Sot-Karwicka - kierownik Planowanie przestrzenne i numeracja porządkowa: Anna Sot-Karwicka 605 308 383, 48 341 42 15 Sylwia Sałek - 048 341 42 15 Gospodarowanie mieniem: Zbigniew Warchoł - 048 341 42 16 Użytkowanie wieczyste: Marek Konofalski - 048 341 42 16 Gospodarowanie mieniem (teren PRONITU): Paulina Janowicz - 785 911 569 Ewidencja gruntów i budynków: Marzena Czaplińska - 048 341 42 18 |
Fax: | 048 - 312 11 02 |
Email: | burmistrz@pionki.pl |
Pokój: | 212, 213, 214, 215 |
Pracownicy: |
|
Do zadań Wydziału Gospodarowania Mieniem Gminy należy między innymi:
- Prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Miasta.
- Wydawanie informacji o funkcji terenów.
- Zadania wynikające z ustawy o ochronie zabytków i opieki nad zabytkami.
- Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem nazw ulic.
- Prowadzenie spraw związanych z numeracją porządkową nieruchomości.
- Rozgraniczenia nieruchomości.
- Podziały nieruchomości.
- Ustalanie odszkodowań za grunty przejęte pod drogi w wyniku zatwierdzenia podziału nieruchomości, na wniosek właściciela.
- Prowadzenie spraw związanych z przekształcaniem prawa wieczystego użytkowania gruntów w prawo własności na rzecz osób fizycznych, prawnych oraz spółdzielni mieszkaniowych.
- Prowadzenie rejestru mienia gminnego.
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem gruntami mienia gminnego w tym:
- sprzedaż,
- zamiana,
- wieczyste użytkowanie,
- zarząd,
- dzierżawa,
- użytkowanie i użyczenie.
- Sprzedaż nieruchomości gminnych, w tym lokale mieszkalne i użytkowe.
- Nabywanie nieruchomości na rzecz Gminy.
- Prowadzenie spraw związanych z aktualizacją opłat rocznych za zarząd, użytkowanie wieczyste i dzierżawy.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją prawa pierwokupu.
- Regulowanie stanu prawnego nieruchomości mienia komunalnego.
- Regulowanie stanu prawnego dróg gminnych, w tym realizacja odszkodowań.
- Prowadzenie postępowań w sprawach opłat adiacenckich ustalanych w związku ze wzrostem wartości nieruchomości spowodowanych: budową infrastruktury technicznej (Dział III Rozdział 7 ugn), podziałem nieruchomości (Dział III Rozdział 1 ugn) i scaleniem.
- Ustalenie opłaty tzw. rentą planistyczną w związku z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (art. 36 i 37 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym).
- Prowadzenie spraw związanych z unormatywnianiem działek budowlanych na rzecz wspólnot mieszkaniowych – art. 209a ustawy o gospodarce nieruchomościami.
- Prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem gruntów mienia gminnego pod inwestycje.