Wymagane dokumenty
Wniosek wraz z podaniem daty i miejsca zawarcia małżeństwa Jubilatów oraz numerami PESEL.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego, Aleja Jana Pawła II 15, 26-670 Pionki,parter, pokój 108.
Termin i sposób załatwienia
Wnioski o nadanie medalu "Za długoletnie pożycie małżeńskie" przekazywane są do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, który zbiorczo z terenu całego województwa przedstawia je Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej. Zgłoszenia można dokonać (w przypadku Jubilatów obchodzących 50. rocznicę pożycia małżeńskiego) w tym samym roku co obchodzony jubileusz zawarcia związku małżeńskiego.
Po rozpatrzeniu wniosków Jubilaci otrzymują list gratulacyjny od Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, w terminie (średnio) około sześciu miesięcy od daty złożenia wniosku w Urzędzie Stanu Cywilnego.
Ceremonia wręczenia medali odbywa się raz w roku (marzec-maj). Podczas uroczystości przewidziany jest akt dekoracji Jubilatów, wręczenie legitymacji pamiątkowych, życzenia od Burmistrza Miasta oraz Gości Honorowych a także poczęstunek w postaci lampki szampana, słodyczy.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 16 października 1992 r. o orderach i odznaczeniach /Dz. U. Nr 90, poz. 450 z późn. zm./2. Rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach o nadanie orderów i odznaczeń oraz wzorów odpowiednich dokumentów /Dz. U. z 2004 r. Nr 277, poz. 2743/