Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich - SO | |
Telefon: |
Kierownik: Barbara Siek Sekretariat Burmistrza: Justyna Skiba - 048 341 42 99 Biuro Obsługi Mieszkańca: Joanna Mąkosa - 048 341 42 00 Rada Miasta: Ewa Kępińska-Dorociak, Anna Klimowicz - 048 341 42 21, 516-275-935 Kadry: Anna Kutyła, Milena Pawłowicz - Michalska - 048 341 42 28, 515-435-852, 516-276-143 Dowody osobiste i ewidencja ludności: Małgorzata Czerwiec, Beata Michalska, Anna Pilecka-Wilk - 048 341 42 22, 048 341 42 23, 516-275-725, 516-276-159 Działalność gospodarcza, organizacje pożytku publicznego Sylwia Zawodnik - 048 341 42 27, 516-276-403 |
Fax: | 048 - 312 11 02 |
Email: | |
Pokój: | 106, 108, 114, 204, 216 |
Pracownicy: |
|
Zadania Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich obejmują w szczególności:
-
Prowadzenie całokształtu spraw dowodów osobistych wynikających z ustawy o z dnia 6 sierpnia 2011 r. o dowodach osobistych, w tym: przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego, wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie, przyjmowanie zgłoszeń o utracie oraz o uszkodzeniu dowodu osobistego, wydawanie zaświadczeń związanych z dowodami, prowadzenie dokumentacji i akt,
-
Prowadzenie ewidencji ludności w Systemie Rejestrów Państwowych, rejestru mieszkańców stałych i byłych oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców, wydawanie zaświadczeń w tym zakresie, dokonywanie czynności meldunkowych na pobyt stały i czasowy obywateli polskich i cudzoziemców oraz prowadzenie postępowań meldunkowych i wymeldowań kończących się wydaniem decyzji,
-
Prowadzenie stałego i dodatkowego Rejestru wyborców i wydawanie decyzji w tym zakresie,
-
Nadawanie nr PESEL,
-
Prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu i bhp, czynności organizacyjne związane z przeprowadzeniem konkursów na stanowiska urzędnicze i kierownicze urzędnicze w Urzędzie oraz na stanowiska dyrektora miejskiej jednostki organizacyjnej, z wyłączeniem dyrektorów szkół, przedszkoli i żłobków, szkolenie i doskonalenie zawodowe pracowników Urzędu,
-
Prowadzenie centralnych rejestrów upoważnień, pełnomocnictw, zarządzeń Burmistrza, rejestru instytucji kultury, umów, rejestru udostępniania informacji publicznej, skarg i wniosków,
-
Organizowanie i prowadzenie praktyk dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów wyższych uczelni, organizacja staży oraz prac interwencyjnych,
-
Współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym w zakresie realizacji zadań wyborczych i referendów, zgodnie z obowiązującym podziałem kompetencji między podmiotami,
-
Obsługa sekretariatu Burmistrza, organizacja pracy kancelaryjnej,
-
Realizacja zaleceń pokontrolnych wynikających z kontroli zewnętrznych oraz wewnętrznych, w zakresie zadań Wydziału,
-
Obsługa informatyczna Urzędu, a w szczególności: administrowanie infrastrukturą sieciową Urzędu, stroną internetową miasta i BIP, obsługa elektronicznej skrzynki podawczej, konfigurowanie sprzętu i oprogramowania stanowisk oraz ich modernizacja, zapewnienie bezpieczeństwa danych w systemach,
-
Obsługa organizacyjno – techniczna Rady Miasta i Komisji, sporządzanie protokołów i ich rejestru, aktów prawnych Rady oraz interpelacji, wniosków i zapytań radnych a także rejestru skarg i wniosków wpływających do Rady Miasta, wybory ławników,
-
Czynności w zakresie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
-
Wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
-
Wydawanie licencji na przewóz taksówką oraz zezwoleń na przewozy regularne w krajowym transporcie drogowym,
-
Przyjmowanie zgłoszeń i prowadzenie postępowania w zakresie zgromadzeń,
-
Obsługa mieszkańca i interesanta – łączenie rozmów telefonicznych, załatwianie zgłoszeń o awariach i nieprawidłowościach, przyjmowanie pism, przyjmowanie wpłat z tytułu podatków i opłat lokalnych, wydawanie druków wniosków i deklaracji oraz pomoc w ich wypełnianiu, informacja o stanowiskach w Urzędzie prowadzących przedmiotowe sprawy i zakresach zadań realizowanych przez poszczególne wydziały i jednostki organizacyjne.
DOWODY OSOBISTE
Sprawy dowodów osobistych reguluje Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych ( tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 167, poz. 1131, z 2011 r. Nr 133, poz. 768, z 2012 r. poz.1407 oraz z 2014 r. poz. 1741 i 1888 ) orazRozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. ( Dz. U. z 2015 r. poz. 212 ) w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważniania i zwrotu.
Komórka odpowiedzialna:
Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Pionki
pokój nr 203 (I piętro)
tel. 48/ 341-42-22, 516-275-725, 516-276-159
Wniosek na dowód składa się:
- osobiście w formie papierowej,
- w postaci elektronicznej, opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Zgodnie z art. 26 wymienionej na wstępie ustawy, o niemożności złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego spowodowanej chorobą, niepełnosprawnością lub inną niedającą się pokonać przeszkodą wnioskodawca powiadamia organ gminy, który zapewnia przyjęcie wniosku w miejscu pobytu tej osoby, chyba że okoliczności nie pozwalają na przyjęcie tego wniosku.
W przypadku gdy złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego w trybie określonym jak wyżej okaże się nieuzasadnione, odmawia się przyjęcia wniosku w miejscu wskazanym przez wnioskodawcę oraz poucza się go o konieczności złożenia wniosku w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznej.
Dokumenty wymagane przy składaniu wniosku na dowód osobisty:
1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego ( nie podpisywać wniosku – podpis przy urzędniku ).
2. Jedna aktualna, kolorowa fotografia o wymiarach 35 mm x 45 mm, w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, wykonana nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
Do wniosku składanego w postaci elektronicznej załącza się plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492 x 633 pikseli i wielkości nieprzekraczjącej 2,5 MB, pozostałe wymogi jak wyżej.
3. Dotychczasowy dowód osobisty do wglądu lub ważny dokument paszportowy, a osoby które nabyły obywatelstwo polskie, na podstawie posiadanego dokumentu podróży lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość.
Wniosek na dowód dla osoby małoletniej, której do ukończenia 18 roku życia zostało więcej niż 30 dni, składa jeden z rodziców lub opiekun prawny.
Przy składaniu wniosku wymagana jest obecność osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych, wyjątek stanowią osoby, które nie ukończyły 5 roku życia.
Dowód odbiera się osobiście.
Wyrobienie dowodu jest bezpłatne.
Czas oczekiwania na dowód osobisty do 30 dni.
Dowód osobisty wydawany jest na okres:
- 10 lat od daty jego wydania osobie, która ukończyła 5 rok życia,
- 5 lat dla osoby, która nie ukończyła 5 roku życia.
Posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek złożyć wniosek o wymianę dokumentu:
1. niezwłocznie w razie:
- zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym, z wyjątkiem nazwy organu wydającego;
- zmiany wizerunku twarzy posiadacza dowodu osobistego w stosunku do wizerunku twarzy zamieszczonego w dowodzie osobistym w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza;
- utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza;
2. co najmniej 30 dni przed upływem terminu ważności dokumentu.
Zmiana adresu zameldowania posiadacza dowodu osobistego wydanego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych nie stanowi podstawy do jego wymiany.