Wydział Komunalny i Ochrony Środowiska - KŚ | |
Waldemar Dąbrowski - kierownik | |
Telefon: |
- 048 341 42 08 Ochrona środowiska - 048 341 42 08 Wycinka drzew - 048 341 42 08 Gospodarka odpadami - 048 341 42 13 Zarządzanie komunalnym zasobem mieszkaniowym - 048 341 42 42 PSZOK - 515 435 673 |
Fax: | 048 - 312 11 02 |
Email: | @pionki.pl |
Pokój: | 111, 112, 207 |
Adres PSZOK: | ul. Zakładowa 7, 26-670 Pionki |
Pracownicy: |
|
Do zadań Wydziału Komunalnego i Ochrony Środowiska należy w szczególności:
1. Wykonywanie zadań gminy, wynikających z przepisów ustawy o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy, w tym w szczególności:
1) podejmowanie działań dla zapewnienia właściwego gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym oraz sporządzanie założeń do planu Gospodarki Zasobem Mieszkaniowym Gminy;
2) prowadzenie rejestru zasobów lokalowych;
3) rozpatrywanie i załatwianie wniosków o najem lokali;
4) zapewnienie publikacji wyników rozpatrywania i realizacji wniosków o najem lokali;
5) obsługa społecznej komisji mieszkaniowej;
6) naliczanie należnych gminie opłat czynszowych i niezależnych od czynszu, w tym pisemne powiadamianie lokatorów o wszelkich zmianach w tym zakresie;
7) windykacja należności czynszowych oraz niezależnych od właściciela, związanych z administrowaniem lokali;
8) prowadzenie postępowań sądowych oraz egzekucji komorniczych z tytułu zaległości czynszowych i niezależnych od właściciela;
9) nawiązywanie i rozwiązywanie zawartych w imieniu Gminy Miasta Pionki umów najmu lokali mieszkalnych;
10) rozliczanie mediów w budynkach będących wyłączną własnością gminy;
11) prowadzenie prac związanych z kreowaniem i realizacją programu gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym;
12) reprezentowanie Gminy Miasta Pionki jako współwłaściciela we wspólnotach, polegające na wykonywaniu uprawnień przysługujących współwłaścicielowi nieruchomości przy ustaleniu zakresu, kosztów, sposobu finansowania i terminów planowanych remontów lub modernizacji budynku oraz bieżąca współpraca z zarządami wspólnot;
13) nadzór i kontrola w zakresie formalnym, rzeczowym i finansowym nad realizacją w imieniu miasta zadań w remontowanych lokalach, w tym opiniowanie stanu technicznego lokali z mieszkaniowego zasobu gminy;
14) organizacja, odbieranie lokali, rozliczanie napraw i remontów oraz współpraca w zakresie modernizacji i inwestycji dotyczących mieszkaniowego zasobu gminy;
15) wykonywanie obowiązków właściciela, wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy oraz kontrola nad podmiotami, którym powierzono administrowanie komunalnym zasobem mieszkaniowym;
16) prowadzenie administracyjnej obsługi komisji windykacyjnej;
17) wykonywanie obowiązków sprawozdawczości statystycznej i innych.
2. Wykonywanie zadań gminy, wynikających z ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach, w tym szczególności:
- przygotowywanieprzetargównaodbiórizagospodarowanieodpadówkomunalnych;
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
- prowadzenie w formie elektronicznej ewidencji udzielonych i cofniętych zezwoleń w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
- pełnienie nadzoru nad podmiotami odbierającymi odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
- wydawanie decyzji nakazujących właścicielom nieruchomości obowiązku zapewnienia utrzymania czystości i porządku;
- monitorowanie i podejmowanie działań w celu uzyskania poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych oraz ulegających biodegradacji i przekazywanych do składowania w wysokości i w terminach określonych ustawą;
- realizacja obowiązku sprawozdawczości statystycznej i innych analiz oraz informacji.
- opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz organizacji postępowań w zakresie zamówień publicznych dot. systemu gospodarki odpadami komunalnymi;
- organizacja inadzórnadpunktamiselektywnegozbieraniaodpadówkomunalnych;
- prowadzenie ewidencji: zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków, umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od łaścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- tworzenie bazy ewidencyjnej nieruchomości zamieszkałych w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi,w tym prowadzenie bazy w formie elektronicznej;
- drukowanie i dystrybucja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- przyjmowanie, weryfikacja danych oraz wprowadzanie do systemu informatycznego deklaracji o wysokości opłaty składanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, a także naliczanie opłat wpłacającym w kasieUrzęduMiasta;
- prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowanie decyzji o reślających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizację zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
- prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
- udostępnianie na stronie internetowej Urzędu oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji dotyczących gospodarki odpadami,
- dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
- zorganizowanie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli umów,
- wydawanie zezwolenia na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie:
a) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
b) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
c) prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni
zwłok zwierzęcych i ich części,
- organizacja zlecania,nadzorowanie i rozliczanie usług komunalnych w zakresie utrzymania czystości w mieście, utrzymania zieleni, transportu miejskiego, bezdomnych zwierząt i oświetlenia ulicznego, w tym m.in.:
a) realizacj zadań gminy w zakresie ochrony zwierząt oraz koordynacja działań wiązanych z ochroną bezdomnych zwierząt,
b) prowadzenie spraw w zakresie myślistwa i łowiectwa na terenie gminy,
c) współpraca z organizacjami rządowymi, samorządowymi i stowarzyszeniami na rzecz rolnictwa i środowiska,
d) utrzymanie mogił żołnierskich i cmentarzy wojennych,
e) nadzór nad podmiotem zarządzającym cmentarzem komunalnym,
f) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem zieleni terenów gminnych, w tym
sadzenie i usuwanie drzew
g) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości na terenach gminnych – zielonych, drogach i placach w granicach administracyjnych gminy i administrowanych przez gminę,
h) organizowanie i nadzór nad naprawami i remontami oświetlenia ulicznego,
i) organizowanie i zarządzenie komunikacją miejską, wtym analiza i przygotowywanie
projektów rozkładówjazdy oraz zarządzanie wiatami przystankowymi,
22) przygotowywanie projektów regulaminów utrzymania czystościi porządku oraz realizacja zadań przyjętych w tym regulaminie.
23) nadzór nad funkcjonowaniem targowisk miejskich.
3. Wykonywanie zadań gminy z zakresu ochrony środowiska:
1) Kontrola przestrzegania i stosowania przepisów ustaw: Prawoochrony środowiska, Prawowodne, o ochronie przyrody, o odpadach, o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz podejmowanie działań w celu realizacji obowiązków gminy wynikających z wymienionych ustaw, a w szczególności:
a) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
- wymierzanie kar pieniężnych za zniszczenie terenów zieleni, drzew i krzewów,
- wprowadzanie szczególnych form ochrony przyrody,
- udzielanie zezwolenia na utrzymywanie psa rasy uznanej za agresywną,
- prowadzenie rejestracji psów rasy uznanej za agresywną,
- prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowanie projektów decyzji środowiskowych,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarką leśną w lasach stanowiącychw łasnośćgminy,
- zlecenia opracowania inwentaryzacji i uproszczonych planów urządzenia lasów,
- gromadzenie i udostępnianie informacji o środowisku,
- wspomaganie i koordynacja działalności w zakresie edukacji ekologicznej w Mieście,
- przygotowywanie i nadzór nad realizacją planów i programów ochrony środowiska dla Miasta Pionki,
2) Prowadzenie obowiązującej ewidencji wyrobów zawierających azbest i realizacja programu usuwania wyrobów zawierających azbest.