Wydział Edukacji- ED | |
Magdalena Mucha - kierownik
|
|
Telefon: | 516 275 822 |
Fax: | 048 - 312 11 02 |
Email: | |
Pokój: | 208 |
Pracownicy: |
|
Wydział Edukacji Urzędu Miasta Pionki zajmuje się organizacją przedszkoli i szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Pionki oraz organizacją opieki żłobkowej w mieście Pionki. Zadania wydziału ściśle określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Pionki.
Wydział realizuje zadania z zakresu:
- Sprawowania nadzoru nad działalnością przedszkoli, szkół podstawowych (do 31.08. 2019 r. oddziałów gimnazjalnych w szkołach podstawowych), w tym przygotowywania do zatwierdzania przez Burmistrza arkuszy organizacyjnych tych jednostek.
- Podejmowania czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem konkursów na stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły podstawowej, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Pionki, w tym realizacja zadań związanych z powierzeniem stanowiska dyrektora przedszkola, szkoły podstawowej.
- Koordynacji czynności prawnych i organizacyjnych związanych z zakładaniem, prowadzeniem, przekształcaniem, zmianą stopnia organizacji lub likwidacją przedszkoli i szkół podstawowych - prowadzenie postępowania w tym zakresie, przygotowywanie stosownych aktów prawnych.
- Przygotowywania projektów uchwał Rady Miasta w sprawie sieci publicznych przedszkoli i szkół podstawowych oraz określenia obwodów szkół podstawowych.
- Współpracy z Kuratorium Oświaty w zakresie realizacji zadań statutowych placówek oświatowych, zgodnie z obowiązującym podziałem kompetencji między organem prowadzącym, a organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad placówkami oświatowymi oraz wykonywanie zaleceń kuratorium wynikających z nadzoru pedagogicznego.
- Prowadzenia spraw w zakresie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników zamieszkałych na terenie gminy - przygotowanie projektów decyzji.
- Kontroli spełniania obowiązku nauki przez młodzież zamieszkałą na terenie Gminy Miasta Pionki. Współpraca w powyższym zakresie ze szkołami podstawowymi, szkołami ponadpodstawowymi
oraz z rodzicami uczniów podlegających obowiązkowi nauki. Prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku nauki. - Prowadzenia spraw związanych z organizowaniem indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, zindywidualizowanej ścieżki kształcenia oraz wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
- Prowadzenia ewidencji szkół i placówek niepublicznych.
- Przygotowania projektów decyzji w sprawie nadania szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej.
- Realizacji zadań merytorycznych związanych z naliczeniem subwencji oświatowej dla Gminy Miasta Pionki, w tym opracowanie wniosków do Ministerstwa Edukacji Narodowej o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,4% rezerwy za każdy rok budżetowy.
- Realizacji Rządowego Programu pomocy uczniom „Wyprawka szkolna" oraz innych programów rządowych wspomagających realizację zadań oświatowych.
- Przygotowywania wymaganych przepisami prawa oświatowego raportów i sprawozdań.
- Oceny sprawności zarządzania placówkami, przygotowywanie projektów ocen pracy dyrektorów, występowanie z wnioskami o nagrody i odznaczenia.
- Prowadzenia spraw dotyczących przebiegu zatrudnienia oraz urlopów, w tym wypoczynkowych dyrektorów placówek (na czas powierzonej funkcji).
- Przygotowywania projektów uchwał Rady Miasta w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych prowadzonych przez Miasto.
- Przeprowadzania procedury związanej z awansem zawodowym nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego, w tym przygotowanie projektów decyzji - aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Przeprowadzanie postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
- Prowadzenia spraw związanych z dofinansowaniem dokształcania nauczycieli.
- Prowadzenia spraw związanych z wydzieleniem środków finansowych z przeznaczeniem na pomoc zdrowotną dla nauczycieli.
- Prowadzenia spraw związanych z przyznawaniem Nagrody Burmistrza dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze i opiekuńcze.
- Prowadzenia sprawozdawczości oświatowej wynikającej z ustawy o Systemie Informacji Oświatowej,
w tym: przekazywanie danych do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych, przekazywanie
i pozyskiwanie danych dziedzinowych. - Tworzenia i prowadzenia żłobków i klubów dziecięcych (w formie gminnych jednostek budżetowych).
- Wybór (w drodze otwartego konkursu ofert) i zatrudnienie dziennych opiekunów.
- Prowadzenia wykazu dziennych opiekunów, z którymi gmina zawarła umowę.
- Prowadzenia rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
- Realizacji zadań związanych z ustaleniem i przekazaniem podmiotowi prowadzącemu żłobek
lub klub dziecięcy dotacji z budżetu gmin. - Nadzoru nad podmiotami realizującymi opiekę nad dziećmi do lat 3.
- Sporządzania sprawozdań merytorycznych z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3
i przekazywanie ich Wojewodzie. - Udział w programowaniu oraz wsparcie działań gminnych jednostek (w szczególności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz placówek oświatowych w zakresie pomocy rodzinie i dziecku,
w tym w zakresie prowadzenia profilaktyki uzależnień, dożywiania oraz zadań gminy związanych
z umieszczeniem dziecka w pieczy zastępczej). - Inicjowania i koordynacji działań mających na celu analizę i ocenę potrzeb zdrowotnych mieszkańców gminy.
- Wsparcia działań organizacji i instytucji realizujących programy promocji zdrowia
i profilaktyki służącej zdrowiu. - Inicjowania i koordynacji działań prowadzących do opracowywania i wdrażania programów służących eliminowaniu bądź ograniczaniu istotnych problemów zdrowotnych dotyczących całej lub określonej grupy mieszkańców gminy.
- Prowadzenia wymaganej sprawozdawczości w zakresie realizowanych przez gminę programów zdrowotnych.
- Przygotowywania projektów aktów wewnętrznych w zakresie właściwości wydziału.