Nr. ref. PWKC/486/2017 z dnia 29.05.2017
Postępowanie dla zamówienia o wartości poniżej równowartości 30 000 euro,
tj. o wartości poniżej kwot określonych w art. 4 pkt. 8 Ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych
PWKC w Pionkach sp. z o. o. zaprasza do złożenia ofert cenowych na zadanie pn.:
„Wykonanie operatów wodnoprawnych na odprowadzenie wód opadowych i roztopowych wylotami kanalizacji deszczowej na terenie Miasta Pionki oraz uzyskanie prawomocnych pozwoleń wodnoprawnych na szczególne korzystanie z wód”
I. Nazwa oraz adres Zamawiającego:
Przedsiębiorstwo Wodno Kanalizacyjno Ciepłownicze w Pionkach Sp. z o.o.,
ul. Zakładowa 7, 26-670 Pionki
NIP 796-294-31-74, REGON 142896450
E-mail: pwkc@pionki.pl
Tel./fax (48) 385 25 14
Adres strony internetowej (URL): www.pwkc.pl
Ogłoszenie opublikowano na stronach: http://www.pwkc.pl/zamowienia-publiczne; http://bip.pionki.pl/strona-24-przedsiebiorstwo_wodno_kanalizacyjno.html
II. Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie dla zamówienia o wartości poniżej równowartości 30 000 euro, tj. o wartości poniżej kwot określonych w art. 4 pkt. 8 Ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych na podstawie Regulaminu udzielania zamówień wprowadzonego zarządzenia Zarządu Spółki nr 5/2016 z dnia 09.06.2016 dla zamówienia na dostawy i usługi; z pominięciem przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.)
III. Opis przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi polegającej na:
- wykonaniu 3 operatów wodnoprawnych na odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z powierzchni utwardzonych (szczelnych) za pośrednictwem wylotów kanalizacji deszczowej zlokalizowanych na terenie miasta Pionki, (lokalizacja wylotów kanalizacji deszczowej określona została w załączniku nr.4 do Zapytania ofertowego ),
- złożenie wniosków wraz z kompletem dokumentacji do Starostwa Powiatowego oraz uzyskanie prawomocnych pozwoleń wodnoprawnych na szczególne korzystanie z wód polegające na odprowadzaniu wód opadowych i roztopowych z powierzchni utwardzonych (szczelnych) za pośrednictwem wylotów kanalizacji deszczowej zlokalizowanych na terenie miasta Pionki.
2) Nr przedmiotu zamówienia wg CPV:
71322000-1 - usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
22473000-6 - instrukcje techniczne
71320000-7 – usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
3) Specyfikację głównych wymagań:
a) Zadanie obejmuje wyloty zgodnie z załącznikiem nr.4 do zapytania ofertowego.
b) Zakres opracowania obejmuje:
- opis (inwentaryzacja) stanu istniejącego.
- oznaczenie podmiotu ubiegającego się o pozwolenie wodnoprawne, jego siedziby i adresu,
- dokładne określenie powierzchni zlewni oraz powierzchni szczelnej,
- wyszczególnienie celu i zakresu korzystania z wód,
- charakterystykę wód, które będą objęte pozwoleniem wodnoprawnym,
- opis jakości wody w miejscu zamierzonego wprowadzania ścieków.
- określenie zakresu i częstotliwości wykonywania wymaganych analiz odprowadzanych ścieków oraz wód podziemnych i powierzchniowych powyżej i poniżej miejsca zrzutu ścieków,
- opis instalacji i urządzeń służących do gromadzenia, oczyszczania oraz odprowadzania ścieków,
- określenie ilości, stanu i składu ścieków, oraz sposobu ich oczyszczania,
- informacje o formach ochrony przyrody utworzonych lub ustanowionych na podstawie Aktualnego Tekst jednolitego Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004r., występujących w zasięgu oddziaływania zamierzonego korzystania z wód lub planowanych do wykonania urządzeń wodnych,
- określenie obowiązków ubiegającego się o wydanie pozwolenia w stosunku do osób trzecich,
- określenie stanu prawnego nieruchomości usytuowanych w zasięgu oddziaływania korzystania z wód lub wykonanych urządzeń wodnych,
- określenie kilometrażu wylotu na odbiorniku,
- określenie współrzędnych geograficznych posadowienia wylotu,
- plan urządzeń wodnych, naniesionych na aktualna mapę sytuacyjno – wysokościową terenu w skali 1:500 , uzyskana lub sporządzoną przez Wykonawcę we własnym zakresie z zaznaczonymi nieruchomościami, usytuowanymi w zasięgu oddziaływania zamierzonego korzystania z wód lub planowanych do wykonania urządzeń wodnych,
- zasadnicze przekroje podłużne i poprzeczne urządzeń odprowadzających wodę,
- schemat funkcjonalny i technologiczny urządzeń wraz z dokumentacja fotograficzna urządzeń.
c) Do obowiązków Wykonawcy należy:
- dla każdego wylotu sporządzenie operatów wodnoprawnych w formie
opisowej i graficznej zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2001 roku Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r. poz. 469), ustawą Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 519) i przepisami wykonawczymi do tych ustaw (5 egz. + 2 w wersji elektronicznej PDF zapisanej na nośniku typu pendrive lub płycie CD), których celem będzie uzyskanie prawomocnych decyzji o pozwolenie wodnoprawne na szczególnie korzystnie z wód,
- pobór próbki oraz badanie jakości wód na wylotach kanalizacji deszczowej,
- wizje i oględziny w terenie,
- pozyskanie i opracowanie wszelkich materiałów niezbędnych dla wykonania kompleksowej dokumentacji wodnoprawnej, w tym uzyskanie map z zasobu geodezyjnego,
- uzyskanie zgód właścicieli działek, na które będą odprowadzane wody opadowe oraz stosownych decyzji (pozyskanych we własnym zakresie) m.in o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (jeśli jest wymagana) lub wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (jeśli został taki sporządzony).
- wypełnienie tabeli Wykaz zawierający informacje o ściekach wprowadzonych do wód lub do ziemi oraz informację o wysokości należnych opłat (załącznik nr 4 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 lutego 2014 r. w sprawie wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz wysokość należnych opłat Dz. U. z 2014, poz. 274)
- Konsultacje i pomoc merytoryczna przy obsłudze całego procesu uzyskania przez Zamawiającego decyzji o wydanie pozwolenia wodnoprawnego.
Celem wykonania operatów wodnoprawnych jest:
- uzyskanie pozwoleń wodnoprawnych na szczególne korzystanie z wód, wprowadzanie do wód lub do ziemi wód opadowych i roztopowych pochodzących z powierzchni zanieczyszczonych o trwałej nawierzchni ujętych w systemy kanalizacyjne,
- w przypadku konieczności uzupełnienia operatu o rozwiązania projektowe wynikające z aktualnego stanu technicznego urządzeń wodnych, konieczności ich dostosowania do wymogów obecnych przepisów, ich lokalizacji i innych, Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia właściwych rozwiązań w tym zakresie,
- w przypadku uzyskania decyzji o odmowie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego, wykonawca winien podać koncepcję rozwiązań, które będą umożliwiały uzyskanie decyzji udzielającej pozwolenie wodnoprawne,
- w przypadku konieczności stosowania urządzeń oczyszczających należy przewidzieć etapowanie ich zastosowania oraz uzgodnić ich parametry z Zamawiającym.
d) Wykonawca zadania odpowiedzialny jest za jakość, rzetelność wykonania zamówienia oraz zgodność z obowiązującymi przepisami, normami i wytycznymi.
e) Wszelkie opłaty administracyjne ponoszone w wyniku prowadzonych działań związanych z przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wliczenia ich do ceny wykonania przedmiotu zamówienia.
f) Przedstawiciel Zamawiającego wymieniony w pkt. VIII Zapytania ofertowego ma prawo zapoznania się z przebiegiem i postępem prac na każdym etapie realizacji zadania.
g) Proponowane rozwiązania techniczne oraz sposób obliczeń Wykonawca będzie konsultował z Zamawiającym oraz jest zobowiązany do zorganizowania co najmniej jednej rady technicznej przed złożeniem wniosków do Starostwa Powiatowego.
4) Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy - wzór umowy stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Zapytania ofertowego w ciągu trzech dni od daty otrzymania zawiadomienia o wyborze jego oferty.
5) Przekazanie i odbiór operatów wraz z uzyskanymi przez Zamawiającego prawomocnymi pozwoleniami wodnoprawnymi na szczególne korzystanie z wód nastąpi w siedzibie Zamawiającego na podstawie protokołów odbioru częściowego i końcowego.
IV. Termin związania z ofertą:
Oferent jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
V. Termin wykonania zamówienia:
- Termin wykonania całości przedmiotu zamówienia do 31.12.2017 r.
- Przekazanie i odbiór kompletnych operatów wodnoprawnych zgodnych z obowiązującymi przepisami do dnia 15.09.2017.
- Złożenie wniosku do Starostwa Powiatowego o wszczęcie postępowania administracyjnego: 14 dni od dnia odbioru kompletnych operatów wodnoprawnych przez Zamawiającego.
- Dostarczenie Zamawiającemu prawomocnych pozwoleń wodnoprawnych na szczególne korzystanie z wód polegające na odprowadzaniu wód opadowych i roztopowych z powierzchni utwardzonych (szczelnych) za pośrednictwem wylotów kanalizacji deszczowej zlokalizowanych na terenie miasta Pionki do dnia 31.12.2017 roku.
- Konsultacje i pomoc merytoryczna przy obsłudze całego procesu uzyskania przez Zamawiającego decyzji o wydanie pozwolenia wodnoprawnego - do czasu uzyskania prawomocnych pozwoleń wodnoprawnych na szczególne korzystanie z wód.
- Końcowy odbiór przedmiotu zamówienia nastąpi z chwilą uzyskania przez Zamawiającego prawomocnego pozwolenia wodnoprawnego na szczególne korzystanie z wód .
VI. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty.
1) Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:
a) Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę Formularz cenowo-ofertowy, stanowiący Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
b) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy).
c) Potwierdzenie posiadania przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC) na kwotę min. 100,00 tys. zł (Załącznik Wykonawcy).
d) Wskazanie osoby/osób odpowiedzialnej za opracowanie operatów wodnoprawnych posiadającej minimum 5-letnie doświadczenie w wykonywaniu tego typu dokumentacji, Załącznik nr 5 do „Zapytania ofertowego”. – Wykaz osób, odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia.
e) Zamawiający wymaga załączenia Oświadczenia Wykonawcy stanowiącego Załącznik Nr 3 do „Zapytania ofertowego”.
- VII. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów:
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający
i Wykonawca mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.
- Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się
z Wykonawcą:
Osobami uprawnionymi do kontaktu i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania są: - p. Marcin Karolak, e-mail: m.karolak@pwkc.pionki.pl ; tel. (+48) 508 172 232,
- p. Joanna Pysiak e-mail: j.pysiak@pwkc.pionki.pl ; tel. (+48) 385 25 14
IX. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:
1) Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z napisem:
„Wykonanie operatów wodnoprawnych na odprowadzenie wód opadowych i roztopowych wylotami kanalizacji deszczowej na terenie Miasta Pionki oraz uzyskanie prawomocnych pozwoleń wodnoprawnych na szczególne korzystanie z wód” – NIE OTWIERAĆ przed 07.06.2017 r. godz. 12:15”, za pośrednictwem poczty (lub innego doręczyciela) lub osobiście w biurze Zamawiającego przy ul. Zakładowej 7 w Pionkach, w terminie do 07.06.2017 roku do godz. 12.00
2) Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 07.06.2017 roku o godz. 12:15 w biurze Zamawiającego przy ul. Zakładowej 7 w Pionkach.
X. Przy wyborze oferty do realizacji Zamawiający będzie się kierował kryterium : Najniższej ceny brutto.
XI. Opis sposobu obliczania ceny:
1) Na załączonym Formularzu cenowo-ofertowym, należy przedstawić cenę ofertową brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia.
2) Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
3) Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
- XII. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
a) Nie złożono żadnej oferty.
b) Cena najkorzystniejsza oferty za wykonanie przedmiotu zamówienia przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania, chyba że Zamawiający będzie mógł zwiększyć kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
c) Wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
- Informacje o formalnościach.
1) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich oferentów, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia o wyniku postępowania.
2) Zamawiający zawrze umowę z wybranym oferentem po przekazaniu zawiadomienia
o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.
3) Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
4) Do prowadzonego postępowania nie przysługują oferentom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.
5) Niniejsze postępowanie prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają w tym przypadku zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
6) Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
7) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
8) Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
9) W przypadku braku możliwości uzyskania pozwolenia wodnoprawnego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy tj. wynikających z aktualnego stanu technicznego urządzeń, konieczności ich dostosowania do wymogów obecnych przepisów oraz ich lokalizacji w terenie, Wykonawca winien przedstawić w operacie rozwiązania uzgodnione wcześniej z Zamawiającym, które umożliwiają uzyskanie pozwolenia zgodnie z wymogami.
10) W celu wykonania przedmiotu zamówienia po podpisaniu umowy Zamawiający upoważni Wykonawcę do reprezentowania Zamawiającego przed urzędami oraz innymi podmiotami w sprawach związanych z realizacją przedmiotu zamówienia w szczególności podczas postępowania o uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego.
11) Wszystkie niezbędne materiały do przygotowania ww. opracowań Wykonawca pozyska własnym kosztem i staraniem.
12) O wszelkich zmianach i uzupełnieniach wynikających z dodatkowych uzgodnień i wymagań, które mogą pojawić się w trakcie postępowania wodnoprawnego prowadzonego przez właściwe organy administracji, Wykonawca będzie informował i konsultował na bieżąco z Zamawiającym.
Załączniki:
1. Załącznik nr 1 – Formularz cenowo-ofertowy
2. Załącznik nr 2 – Wzór umowy
3. Załącznik nr 3 – Oświadczenie.
4. Załącznik nr 4 – Lokalizacja wylotów kanalizacji deszczowej.
5. Załącznik nr 5 – Wykaz osób, które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia
Prezes Zarządu
(-) Krzysztof Kowal