OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwoty wynikającej z rozporządzenia wydanego na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych, na udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 4.342.063,00 zł
Data zamieszczenia w BZP: 04.06.2019r., numer ogłoszenia:556363-N-2019;
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Pionki, krajowy numer identyfikacyjny 67022346800000, ul. Aleja Jana Pawła II 15, 26670 Pionki, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 48 341 42 00, e-mail: p.stolarski@pionki.pl, faks 48 341 42 04.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.pionki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): http://bip.pionki.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pionki.pl
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej
Adres: Oferty należy składać: Urząd Miasta Pionki, Aleja Jana Pawła II 15, 26-670 Pionki
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 4.342.063,00 zł
Numer referencyjny: IG.271.7.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części: Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 4.342.063,00 zł z przeznaczeniem: 1) kwota 2.246.063,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Miasto Pionki na 2019 rok z przeznaczeniem na realizacje zadań majątkowych ujętych w Tabeli Nr 2a do uchwały budżetowej; 2) kwota 2.096.000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów. 2. Szczegółowe warunku udzielenia i spłaty kredytu: 1) Kredyt uruchamiany będzie w transzach na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego: - I transza w wysokości 1.797.500,00zł w terminie do 25.06.2019 roku - II transza w wysokości 447.000,00zł w terminie do 30.07.2019 roku - III transza w wysokości 325.813,00zł w terminie do 30.08.2019 roku - IV transza w wysokości 448.000,00zł w terminie do dnia 30.09.2019 roku - V transza w wysokości 80.000,00zł w terminie do dnia 30.10.2019 roku - VI transza w wysokości 1.063.750,00 w terminie do dnia 30.11.2019 roku - VII transza w wysokości 180.000,00zł w terminie do dnia 20.12.2019 roku 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany przeznaczenia kredytu, wysokości transz oraz terminu ich przekazania oraz niewykorzystania lub rezygnacji z całości lub części kredytu. 3) Waluta kredytu: złoty polski (PLN). 4) Planowany okres kredytowania – od 25.06.2019 r. do 25.10.2030 r., z karencją spłaty rat kapitałowych do dnia 25.10.2020 r., okres spłaty 129 miesięcy. 5) Sposób spłaty rat kapitałowych – w okresach kwartalnych, na 25 dzień pierwszego miesiąca kwartału, począwszy od miesiąca października 2020 r. w następujących wysokościach: a) 1 rata do 25 października 2020 r. w wysokości 20.000,00zł, b) od stycznia 2021 roku do października 2022 roku w 8 równych ratach kwartalnych w wysokości 60.000,00zł; c) od stycznia 2023 r. do października 2026 roku w 16 równych ratach kwartalnych w wysokości 90.000,00zł; d) od stycznia 2027 r. do lipca 2030 w 15 równych ratach kwartalnych w wysokości 150.000,00zł; e) 1 rata w październiku 2030 roku w wysokości 152.063,00zł; 6) Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych na koniec każdego miesiąca, odsetki będą naliczane począwszy od dnia wypłaty kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę. Odsetki będą naliczane od aktualnego stanu zadłużenia. 7) Odsetki od kredytu mają być naliczane według kalendarza rzeczywistego. 8) W przypadku gdy termin spłaty raty kredytu i odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający dokona wymaganej spłaty raty kredytu w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 9) Podstawa oprocentowania – stawka WIBOR 1M ustalona na okres 1 miesiąca w wysokości stawki WIBOR 1M obliczaną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, jako średnią arytmetyczną z poprzedniego miesiąca. Zmieniona stawka bazowa obowiązuje od pierwszego dnia każdego miesiąca. Marża banku nie może ulec zmianie przez cały okres trwania umowy. Dla przygotowania oferty wykonawca zobowiązany jest przyjąć stawkę bazową WIBOR 1M z dnia 27.05.2019r. [ tj.1,64]; www.bankier.pl 10) Dopuszcza się możliwość przedterminowej spłaty bądź zmianę harmonogramu spłaty bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 11) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 12) Gmina Miasto Pionki wyraża zgodę na złożenie pisemnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji w świetle przepisów art. 97 ust. 1 i 2 Prawo Bankowe. 13) Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów i opłat związanych z obsługą kredytu poza określonymi w ofercie. 3. Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć termin wypłaty całości kredytu w dniu 25 czerwca 2019 roku.
II.5) Główny kod CPV: 66113000-5
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów: data zakończenia: 2030-06-30
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunków
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunków
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunków
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu:Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: brak
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: brak
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP: brak
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Nie
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: Nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 100,00
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania za jego zgodą istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: 1) Dopuszcza się możliwość przedterminowej spłaty bądź zmianę harmonogramu spłaty bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-06-13, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane: Nie
(-) Burmistrz Miasta Pionki