OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwoty wynikającej z rozporządzenia wydanego na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia2 004r. - Prawo zamówień publicznych, na wykonanie Projektu budowlanego wykonawczego zagospodarowania i odnowy terenów zieleni w krajobrazie miejskim „Zielone Pionki” - obiekt 3 Park miejski Błonia przy ulicy Niepodległości w Pionkach
Data zamieszczenia w BZP: 12.03.2019r., numer ogłoszenia: 524143-N-2018;
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Nazwa projektu lub programu:
Zadanie jest dofinansowane ze środków Unii Europejskiej – Umowa nr POIS.02.05.00-00-0192/16-00. Projekt pn. Zielone Pionki - zagospodarowanie i odnowa terenów zieleni w krajobrazie miejskim. Nr POIS.02.05.00-00-0192/16 w ramach działania 2.5, oś priorytetowa II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Pionki, krajowy numer identyfikacyjny 67022346800000, ul. Aleja Jana Pawła II 15, 26670 Pionki, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 48 341 42 00, e-mail: p.stolarski@pionki.pl, faks 48 341 42 04.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.pionki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): http://bip.pionki.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pionki.pl
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej
Adres: Oferty należy składać: Urząd Miasta Pionki, Aleja Jana Pawła II 15, 26-670 Pionki
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie Projektu budowlanego wykonawczego zagospodarowania i odnowy terenów zieleni w krajobrazie miejskim „Zielone Pionki” - obiekt 3 Park miejski Błonia przy ulicy Niepodległości w Pionkach
Numer referencyjny: IG.271.2.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części: Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie wykonania kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej (w tym Projekt budowlany wykonawczy) zagospodarowania i odnowy terenów zieleni w krajobrazie miejskim „Zielone Pionki” - obiekt 3 Park miejski Błonia przy ulicy Niepodległości w Pionkach. 2. Obiekt 3 – teren ok 1.7 ha w centrum Miasta pomiędzy drogą gminną (ul. Niepodległości) a linią kolejową relacji Radom – Dęblin na odcinku od przejścia podziemnego pod linią kolejową do wiaduktu kolejowego. Działki nr 1579/42, 1579/34, 421/4, 421/2, 421/11) – 16 723 m2. 3. Celem projektu pn. „Zielone Pionki - Zagospodarowanie i odnowa terenów zieleni w krajobrazie miejskim” jest poprawa jakości środowiska miejskiego prowadząca do poprawy jakości życia mieszkańców Pionek. 4. Stan istniejący Teren zlokalizowany jest między linią kolejową 26 Łuków – Radom i przy ul. Adama Mickiewicza i Niepodległości w Pionkach. W granicach opracowania znalazły się w całości, lub częściowo działki nr 421/4, 1579/42, 421/2, 1579/34. Aktualnie stanowi on teren nieużytkowany, sporadycznie wykorzystywany do organizacji lokalnych imprez plenerowych, ustawiania cyrków, wesołych miasteczek. Na terenie tym nie występują elementy zagospodarowania służące okolicznym mieszkańcom w zakresie edukacji i rekreacji. W jego granicach znajdują się przedepty służące jako szlaki komunikacyjne łączące sąsiadującą z terenem infrastrukturę. Od strony ulicy znajduje się pas zadrzewień szerokości około 20m o zubożałym składzie gatunkowym zdominowanym przez sosnę zwyczajną i klon. Warstwę podszytu stanowią rzadkie, zubożałe mono gatunkowe, grupy ziołorośli występujące na mniej zacienionych fragmentach terenu. Pod koronami drzew rosnących w większym zwarciu niższe warstwy roślinności stanowi rzadki samosiew drzew gatunków dominujących. Od strony linii kolejowej występują ubogie pod względem bioróżnorodności pasy zadrzewień i zakrzewień z przewagą klonu jesionolistnego. Centralna część terenu pokryta jest ubogim gatunkowo trawnikiem koszonym oraz ziołoroślami o charakterze ruderalnym. 5. Założenia projektowe Projekt przewiduje stworzenie alei obwodnicowej wraz z drogami poprzecznymi wydzielającymi polany rekreacyjne o różnym przeznaczeniu. Główna, największa polana służyć będzie na lokalne imprezy wykorzystując istniejące ukształtowanie terenu poprzez starasowanie murkami oporowymi, co przyczyni się do zmniejszenia spływu powierzchniowego i utworzy swoisty rodzaj widowni amfiteatralnej. Na niej przygotowane zostanie miejsce na kino letnie czy też scena na pikniki i koncerty. Program rekreacyjny pozostałych polan to rodzinna polana piknikowa z miejscem na grilla i luźno rozstawionymi elementami małej architektury (stoły z ławami) oraz polana przeznaczona na naturalistyczny plac zabaw złożony z urządzeń zbudowanych z drewna i urządzeń edukacyjnych. W ramach projektu planowana jest budowa wiaty z funkcją kawiarni i małej gastronomi oraz toaletą. Będzie to element integrujący te przestrzenie oraz wykorzystywany jako scena dla przestrzeni pikników rodzinnych. Dopełnieniem programu jest lokalizacja na małych polanach wzdłuż drogi obwodnicowej miejsc z urządzeniami do ćwiczeń w formule ścieżki ćwiczeń tzw. stacje do Street Workout. Elementy te rozmieszczono wzdłuż układu komunikacyjnego. W projekcie wprowadzono także takie elementy małej architektury jak ławki z oparciami, ławy bez oparcia, leżanki oraz kosze na śmieci, oświetlenie i utwardzone nawierzchnie. Typ nowych nasadzeń ma podkreślać naturalistyczny charakter parku. Skrajnie, na obrzeżach parku zagęszczanie nasadzeń i kształtowanie semi-dzikiej struktury wielopiętrowej i wielogatunkowej bazującej na gatunkach rodzimych dostosowanych do siedliska potencjalnego dla tego ternu (bioróżnorodność). Związane jest to także z tworzenie nisz ekologicznych dla roślin i zwierząt. Takie biotopy będą także występować jako luźne, soliterowe grupy rozmieszczone na całym terenie parku. Wzdłuż torów kolejowych gęste nasadzenia zieleni izolacyjnej. Projekt przewiduje zachowanie w maksymalnym stopni istniejącego drzewostanu i innych wartościowych nasadzeń wraz z zastosowaniem zabiegów pielęgnacyjnych poprawiających stan roślin. Zasadzone zostaną nowe krzewy i byliny oraz łąki kwiatowe. 6. W ramach zadania Przebudowa Parku Miejskiego Błonie wykonane zostaną następujące prace: 1) Nasadzenie i pielęgnacja zieleni: Drzewa liściaste 5-6 metrów o obwodzie 30-35 cm- ok. 190 sztuk, Drzewa iglaste 4-5 metrów o obwodzie 22-25 cm- ok. 100 sztuk, Krzewy wysokie- ok. 1224 metry kwadratowe, Krzewy średniowysokie- ok. 1521,9 metrów kwadratowych, Krzewy niskie- ok. 1000 metrów kwadratowych, Byliny- ok. 2580 metrów kwadratowych, Rośliny okrywkowe i runo leśne- ok. 700 metrów kwadratowych, Łąki kwietne- ok. 1578 metrów kwadratowych, Trawniki- ok. 6695 metrów kwadratowych, Uprawa gleby wraz dowozem urodzajnej- ok. 2500 metrów kwadratowych, Wycinka drzew- ok.35 sztuk, Zabiegi pielęgnacyjne przy drzewach dużych- ok 70 sztuk. 2) Budowa nawierzchni. Założenie nawierzchni pieszych - nawierzchnia utwardzona, łatwa w utrzymaniu czystości np. kolorowany asfalt , inne - ok. 1550 metrów kwadratowych, Budowa nawierzchni z kamienia naturalnego Budowa nawierzchni utwardzonej - miejsca pod stoliki i ławy utwardzone miejsce na parking 3) Budowa altan Altana o wysokości 5-6 metrów o rzucie kwadratu ok. 10mx10m - wiata o charakterze otwartym np. częściowo przeszklona, zamykana na rolety z funkcją małej gastronomi i toaletą publiczną męską i damską. 4) Budowa naturalistycznego placu zabaw wyposażonego w urządzenia edukacyjne np. Kształtowanie górek o wysokości 2,5 metra o łagodnych skarpach Paliki drewniane wbijane w ziemię Stół do zabaw z wodą i piaskiem Ławy z bali drewnianych Huśtawki Bujaki Urządzenie linowe- linarium Kosze na śmieci z możliwością segregacji odpadów 5) Budowa małej architektury np. Ławki parkowe i leżanki parkowe Scena modułowa ( rozkładana/przenośna) Kosze na śmieci z możliwością segregacji odpadów Stojaki na rowery Oświetlenie wysokie, oświetlenie niskie Stoły drewniane zintegrowane z ławami Karmniki dla ptaków Murki kamienne 6) Budowa zewnętrznej siłowni- Stacje do Street Workout 7. Prace projektowe należy wykonać zgodnie z warunkami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), zgodnie z Koncepcją zagospodarowania parku (załącznik nr 3 do SIWZ) oraz zgodnie z innymi załącznikami do SIWZ. 8. Kompleksowa dokumentacja projektowo-kosztorysowa (w tym Projekt budowlany wykonawczy) powinien obejmować m.in.: 1) Projekt budowlany wykonawczy cz. drogowa – układ chodników, placów i ścieżek, konstrukcje nawierzchni, powiązanie z istniejącym układem komunikacyjnym, z uwzględnieniem odwodnienia; 2) Projekt budowlany wykonawczy oświetlenia terenu (linia kablowa, oprawy LED); 3) Projekt budowlany wykonawczy budowy lub montażu wszystkich obiektów małej architektury przewidzianych do wykonania; 4) Projekt terenów zielonych z wykazem nasadzeń i opisem zabiegów pielęgnacyjnych; 5) inne projekty w razie konieczności; 6) szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót; 7) przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie. 9. Projektant w ramach wynagrodzenia umownego zobowiązany jest także do: 1) w imieniu Zamawiającego wystąpienia i uzyskania koniecznych opinii, decyzji i uzgodnień Projektu budowlanego, koniecznych do uzyskania pozwolenia na budowę/dokonania zgłoszenia robót budowlanych przyjętego bez sprzeciwu, oraz poniesienia wszystkich kosztów z tym związanych. 2) uzyskania wszelkich innych opracowań niezbędnych dla kompletności dokumentacji i wynikające z uzgodnień, np.: ocena wpływu na środowisko, informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, tylko w przypadkach gdy ich opracowanie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów. Zamawiający deklaruje współpracę przy wydawaniu tych decyzji, które są zależne od Zamawiającego, aby zostały one wydane w jak najkrótszym czasie. 3) wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru objętego przedmiotem zamówienia jest załącznikiem do SIWZ. 4) uzupełniania materiałów i udzielania stosownych wyjaśnień na wezwanie właściwego organu wydającego pozwolenie na budowę (Starostwo Powiatowe w Radomiu) po złożeniu wniosku o uzyskanie pozwolenia na budowę i w trakcie trwania postępowania o wydanie pozwolenia na budowę lub w trakcie dokonywania zgłoszenia robót budowlanych. 5) Projektant dołączy do projektu budowlanego oświadczenie, że jest on wykonany zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi oraz, że został wykonany w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 10. Wymagania formalne: 1) Projektant przed przystąpieniem do prac projektowych przedstawi wersję roboczą projektu (koncepcję) do zaakceptowania przez Zamawiającego. Zaakceptowana wersja robocza projektu będzie podstawą do dalszego opracowania, wystąpień oraz uzgodnień. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do opisu przedmiotu zamówienia zawartemu w SIWZ (wraz z załącznikami) na etapie opracowywania przez Projektanta koncepcji. 2) Do opracowanej dokumentacji budowlanej należy dołączyć oświadczenia Projektanta i projektantów branżowych, że dokumentacja spełnia wymogi ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (Dz.U. z 2017r., poz. 1579 z późn. zmianami) – przedmiot zamówienia należy opisać w dokumentacji projektowej zgodnie z art. 29 – 31 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. 3) Dokumentacja budowlana powinna być uzgodniona ze wszystkimi instytucjami branżowymi, których urządzeń dotyczą prace projektowe.
II.5) Główny kod CPV: 71320000-7
Dodatkowe kody CPV: 71220000-6
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów: 4 miesiące
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunków.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunków.
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunków.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Nie
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu:Tak
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: brak
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: brak
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP: brak
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Nie
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
gwarancja 40,00
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania za jego zgodą istotnych zmian postanowień umowy zawartej z wybranym wykonawcą w przypadkach wymienionych w niniejszym Rozdziale SIWZ. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (zarówno rezygnację z poszczególnych zadań, jak również rezygnację lub ograniczenia zakresu wykonywanych opracować w poszczególnych zadaniach) w sytuacji, gdy wykonanie danych prac projektowych będzie niemożliwe (np. ze względu na sprawy własnościowe) lub w sytuacji, gdy wykonanie danych prac projektowych będzie zbędne, niecelowe lub nieprzydatne dla Zamawiającego. Decyzję ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy będzie podejmował Zamawiający. 3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany wynagrodzenia (ceny) oraz przedmiotu umowy w następujących przypadkach: 1) Wynagrodzenie zostanie zmienione w przypadku urzędowych zmian w obowiązujących przepisach podatkowych, w tym zmiany podatku VAT, 2) W przypadku ograniczenia (zmniejszenia) zakresu rzeczowego przedmiotu umowy wynagrodzenie ulegnie stosownemu obniżeniu. 4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy - termin ustalony w umowie może ulec zmianie w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: 1) okoliczności (przyczyn) nie leżących po stronie wykonawcy, w tym w szczególności: - wstrzymania wykonywania prac przez zamawiającego, - odmowy lub opóźnień wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę. 2) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, 3) zlecenia przez Zamawiającego wykonania zamówienia dodatkowego (jeżeli wykonie zamówienia dodatkowego wpłynie na termin wykonania zamówienia podstawowego). 5. W przedstawionych powyżej przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub przestoju. Przesunięcie terminu będzie musiało być uzasadnione przez wykonawcę i zaakceptowane przez zamawiającego.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-03-21, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane: Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
(-)Burmistrz Miasta Pionki