Do zadań Wydziału Rozwoju i Inwestycji należy w szczególności:
w zakresie strategii i rozwoju:
Przygotowywanie, monitorowanie, aktualizacja planów i dokumentów strategicznych, rozwojowych i gospodarczych Miasta, w tym: Strategii Rozwoju Miasta, Programu Rewitalizacji Miasta, z uwzględnieniem środków pomocowych dot. zakresu prac Wydziału.
Przygotowywanie wniosków o fundusze zewnętrzne na realizację gminnych zadań inwestycyjnych zgodnie z zaplanowanymi kierunkami rozwoju.
Przygotowywanie i aktualizacja ofert inwestycyjnych Gminy.
Promowanie ofert inwestycyjnych Gminy i podmiotów gospodarczych z terenu Gminy jako atrakcyjnego miejsca dla potencjalnych inwestorów.
Współpraca z wydziałami Urzędu oraz instytucjami zewnętrznymi w zakresie opracowania i wykonania projektów będących elementami realizowanej strategii rozwoju miasta.
Współpraca w zakresie objętym zadaniami wydziału z odpowiednimi jednostkami Powiatu Radomskiego, Województwa Mazowieckiego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, ministerstw i agend rządowych, instytucji gospodarczych.
Opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu Gminy Miasta Pionki w części dotyczącej zadań wydziału.
Działania w kierunku pozyskiwania inwestorów, w tym dla realizacji zadań wynikających z koncepcji rozwoju Miasta Pionki.
Współpraca z Miejską Komisją Urbanistyczno-Planistyczną w zakresie planowania zagospodarowania przestrzennego Miasta Pionki.
Prezentacja Gminy na targach i wystawach, spotkaniach branżowych.
Współpraca z krajowymi i zagranicznymi jednostkami naukowo – badawczymi oraz środowiskami naukowymi.
Inicjowanie i koordynowanie pracami w zakresie konstruowania i wdrażania planów inwestycyjnych Gminy.
Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie pozyskiwania środków finansowych oraz przygotowywaniu projektów do współfinansowania z funduszy zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej.
Współpraca w rozliczaniu finansowym projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych w szczególności z funduszy w ramach krajowych środków publicznych i funduszy Unii Europejskiej.
Monitorowanie programów umożliwiających pozyskanie zewnętrznych środków finansowych na inwestycje strukturalne.
w zakresie inwestycji i zamówień publicznych:
Nadzór nad realizacją projektów inwestycyjnych i remontów kapitalnych.
Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycyjnych czynów społecznych.
Współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie koordynacji planów inwestycyjnych i remontów kapitalnych należących do zadań Miasta i zapewnienie prawidłowego przebiegu ich realizacji.
Przygotowanie i nadzór nad realizacją wyposażenia gruntów komunalnych w urządzenia komunalne i niezbędne sieci uzbrojenia terenu.
Nadzór nad realizacją inwestycji oraz remontami kapitalnymi i modernizacją.
Koordynacja i przygotowywanie sprawozdań z przebiegu realizacji inwestycji.
Prowadzenie spraw gminy wynikających z ustawy o drogach publicznych, w tym szczególnie w zakresie: budów, przebudów, remontów, utrzymania letniego i zimowego,ochrony i oznakowania dróg gminnych i wewnętrznych gminy.
Prowadzenie ewidencji ksiąg drogowych i ksiąg obiektów mostowych oraz gromadzenie danych techniczno – eksploatacyjnych i innych urządzeń związanych z drogami.
Przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego, za wbudowanie urządzeń i obiektów w pasie drogowym drogi gminnej i za umieszczanie reklam w pasie drogi na ścianach budynków i budowli należących do Miasta.
11. Opiniowanie przebiegu dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych.
12. Opiniowanie projektu likwidacji i wniosku o likwidację linii kolejowych, na których zawieszono przewozy.
13. W zakresie zamówień publicznych, prawidłowe wdrażanie i realizowanie procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności:
organizacja i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w oparciu o wymienioną wyżej ustawę, w szczególności:
określenie trybu i sposobu postępowania;
przygotowanie wniosków do decyzji Burmistrza;
sporządzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz);
sporządzanie rocznych sprawozdań z przeprowadzonych zamówień publicznych przez Urząd,
występowanie przed Urzędem Zamówień Publicznych w sytuacjach tego wymagających,
prowadzenie postępowań miejskim jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej w zakresie usług i dostaw z wyłączeniem żywienia w placówkacho światowych.
Anna Kutyła
2024-09-19 08:14:04
Wydział Rozwoju i Inwestycji - IR
Publikacja
Anna Kutyła
2024-09-19 08:14:02
Wydział Rozwoju i Inwestycji - IR
Zapis tymczasowyAutor: Anna Kutyła
Treść (pl):
Wydział Rozwoju i Inwestycji - IR
Dariusz Dygas - kierownik
Telefon:
D. Dygas - 048 341 42 33
Strategia i rozwój - 048 341 42 33
Zamówienia publiczne - 048 341 42 07
Inwestycje miejskie - 048 341 42 07
Fax:
048 - 312 11 02
Email:
d.dygas@pionki.pl
Pokój:
203
Pracownicy:
Piotr Stolarski
Ewa Iwańska
Anna Sobol-Wielowska
Kamila Błazik
Agnieszka Lenarcik
Do zadań Wydziału Rozwoju i Inwestycji należy w szczególności:
w zakresie strategii i rozwoju:
Przygotowywanie, monitorowanie, aktualizacja planów i dokumentów strategicznych, rozwojowych i gospodarczych Miasta, w tym: Strategii Rozwoju Miasta, Programu Rewitalizacji Miasta, z uwzględnieniem środków pomocowych dot. zakresu prac Wydziału.
Przygotowywanie wniosków o fundusze zewnętrzne na realizację gminnych zadań inwestycyjnych zgodnie z zaplanowanymi kierunkami rozwoju.
Przygotowywanie i aktualizacja ofert inwestycyjnych Gminy.
Promowanie ofert inwestycyjnych Gminy i podmiotów gospodarczych z terenu Gminy jako atrakcyjnego miejsca dla potencjalnych inwestorów.
Współpraca z wydziałami Urzędu oraz instytucjami zewnętrznymi w zakresie opracowania i wykonania projektów będących elementami realizowanej strategii rozwoju miasta.
Współpraca w zakresie objętym zadaniami wydziału z odpowiednimi jednostkami Powiatu Radomskiego, Województwa Mazowieckiego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, ministerstw i agend rządowych, instytucji gospodarczych.
Opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu Gminy Miasta Pionki w części dotyczącej zadań wydziału.
Działania w kierunku pozyskiwania inwestorów, w tym dla realizacji zadań wynikających z koncepcji rozwoju Miasta Pionki.
Współpraca z Miejską Komisją Urbanistyczno-Planistyczną w zakresie planowania zagospodarowania przestrzennego Miasta Pionki.
Prezentacja Gminy na targach i wystawach, spotkaniach branżowych.
Współpraca z krajowymi i zagranicznymi jednostkami naukowo – badawczymi oraz środowiskami naukowymi.
Inicjowanie i koordynowanie pracami w zakresie konstruowania i wdrażania planów inwestycyjnych Gminy.
Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie pozyskiwania środków finansowych oraz przygotowywaniu projektów do współfinansowania z funduszy zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej.
Współpraca w rozliczaniu finansowym projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych w szczególności z funduszy w ramach krajowych środków publicznych i funduszy Unii Europejskiej.
Monitorowanie programów umożliwiających pozyskanie zewnętrznych środków finansowych na inwestycje strukturalne.
w zakresie inwestycji i zamówień publicznych:
Nadzór nad realizacją projektów inwestycyjnych i remontów kapitalnych.
Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycyjnych czynów społecznych.
Współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie koordynacji planów inwestycyjnych i remontów kapitalnych należących do zadań Miasta i zapewnienie prawidłowego przebiegu ich realizacji.
Przygotowanie i nadzór nad realizacją wyposażenia gruntów komunalnych w urządzenia komunalne i niezbędne sieci uzbrojenia terenu.
Nadzór nad realizacją inwestycji oraz remontami kapitalnymi i modernizacją.
Koordynacja i przygotowywanie sprawozdań z przebiegu realizacji inwestycji.
Prowadzenie spraw gminy wynikających z ustawy o drogach publicznych, w tym szczególnie w zakresie: budów, przebudów, remontów, utrzymania letniego i zimowego,ochrony i oznakowania dróg gminnych i wewnętrznych gminy.
Prowadzenie ewidencji ksiąg drogowych i ksiąg obiektów mostowych oraz gromadzenie danych techniczno – eksploatacyjnych i innych urządzeń związanych z drogami.
Przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego, za wbudowanie urządzeń i obiektów w pasie drogowym drogi gminnej i za umieszczanie reklam w pasie drogi na ścianach budynków i budowli należących do Miasta.
11. Opiniowanie przebiegu dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych.
12. Opiniowanie projektu likwidacji i wniosku o likwidację linii kolejowych, na których zawieszono przewozy.
13. W zakresie zamówień publicznych, prawidłowe wdrażanie i realizowanie procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności:
organizacja i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w oparciu o wymienioną wyżej ustawę, w szczególności:
określenie trybu i sposobu postępowania;
przygotowanie wniosków do decyzji Burmistrza;
sporządzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz);
sporządzanie rocznych sprawozdań z przeprowadzonych zamówień publicznych przez Urząd,
występowanie przed Urzędem Zamówień Publicznych w sytuacjach tego wymagających,
prowadzenie postępowań miejskim jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej w zakresie usług i dostaw z wyłączeniem żywienia w placówkacho światowych.
Zajawka (pl): Wydział Rozwoju i Inwestycji - IR
Telefon: 048 - 341 42 33
Fax: 048 - 312 11 02
Pokój: 203
Informatyzacja Urzędu Miasta i
miejskich placówek użyteczności publicznej w Pionkach”
Projekt
współfinansowany przez Unię Europejską w ramach
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Mazowieckiego 2007-2013