Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2025-06-26 09:35:58 | Wydział Porządku, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego - OZK | Zapis tymczasowy
Treść (pl):
Do zadań Wydziału Porządku, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego należy w szczególności:
1. Z zakresu monitoringu i porządku publicznego:
1) obsługa urządzeń wizyjnych monitorujących teren miasta Pionki,
2) sterowanie kamerami monitorującymi,
3) prawidłowe posługiwanie się systemami łączności,
4) zachowanie czujności podczas obserwowania obrazu z kamer,
5) właściwe reagowanie na zaobserwowane zakłócenia porządku publicznego;
6) dbałość o wysoką jakość materiału zdjęciowego przygotowywanego ze zdarzeń;
7) współpraca z policją i innymi organami ścigania z zakresu bezpieczeństwa publicznego;
8) codzienna kontrola stanu technicznego obsługiwanych urządzeń;
9) monitorowanie terenów Miasta oraz mieszkańców w zakresie ładu i porządku publicznego.
2. Z zakresu spraw obronnych:
1) opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych;
2) opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej;
3) opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy a także stosownych programów obronnych;
4) opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia gminy na potrzeby obronne;
5) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa;
6) opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta na czas wojny oraz projektu zarządzenia burmistrza wprowadzającego ww. regulamin w życie;
7) opracowywanie i bieżące uaktualniane dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej;
8) opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji stałego dyżuru;
9) analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawach świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony;
10) opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych (doraźnych) świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonywania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów;1) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny;) opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia akcji kurierskiej;
11) planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych.
Z zakresu odpowiedzialności za realizację zadań związanych z obroną cywilną, zarządzaniem kryzysowym, ochroną p. poż. w szczególności poprzez:
1) przygotowywanie i organizowanie działań w celu zapobieżenia skutkom klęski
żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia oraz ich usunięcia;
2) obsługa Miejskiego Centrum Reagowania Kryzysowego i Miejskiego Zespołu Reagowania Kryzysowego - zapewnienie bezpieczeństwa ludności, informowanie, ostrzeganie, alarmowanie o zagrożeniach i utrudnieniach, zapewnienie możliwości przetrwania, ew. ewakuacji, zapewnienie lokali zastępczych. Utrzymanie
infrastruktury niezbędnej dla realizacji tych zadań i popularyzowanie wiedzy na ten temat.
3) koordynowanie funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego na terenie miasta;
4) przygotowanie i organizowanie działań gminy wynikających z przepisów o wprowadzeniu stanu wyjątkowego lub stanu wojny;
5) opracowanie i aktualizacja planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;
6) wyposażenie i utrzymanie miejskiego magazynu przeciwpowodziowego;
7) wykonywanie prac związanych z zabezpieczeniem i likwidacją niewybuchów na terenie miasta;
8) koordynowanie przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej przez państwowe instytucje, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz społeczne organizacje ratownicze działające na terenie miasta;
9) tworzenie i przekazywanie do Starostwa Powiatowego list osób kwalifikujących się do służby wojskowej;
10) nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony; prowadzenie dokumentacji gospodarki materiałowo - magazynowej, nadzór nad magazynami OC i wyposażenia techniczno - wojskowego.
11) przeprowadzanie innych czynności związanych z administrowaniem rezerw osobowych oraz służbą wojskową;
12) reklamowanie żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny; przyjmowanie i opiniowanie wniosków o uznanie członków rodzin na utrzymaniu żołnierza, wniosków o pokrywanie należności mieszkaniowych żołnierzy i wydawanie decyzji w tych sprawach
13) realizowanie przedsięwzięć w ramach planowania obronnego i operacyjnego miasta; nadzór nad działalnością Ochotniczej Straży Pożarnej.
|
Anna Kutyła | ||||||||||||||||||||
2025-06-26 09:33:58 | Wydział Komunalny i Ochrony Środowiska - KŚ | Publikacja | Anna Kutyła | ||||||||||||||||||||
2025-06-26 09:33:52 | Wydział Komunalny i Ochrony Środowiska - KŚ | Zapis tymczasowy
Treść (pl):
Do zadań Wydziału Komunalnego i Ochrony Środowiska należy w szczególności: 1. Wykonywanie zadań gminy, wynikających z przepisów ustawy o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy, w tym w szczególności: 1) podejmowanie działań dla zapewnienia właściwego gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym oraz sporządzanie założeń do planu Gospodarki Zasobem Mieszkaniowym Gminy; 2) prowadzenie rejestru zasobów lokalowych; 3) rozpatrywanie i załatwianie wniosków o najem lokali; 4) zapewnienie publikacji wyników rozpatrywania i realizacji wniosków o najem lokali; 5) obsługa społecznej komisji mieszkaniowej; 6) naliczanie należnych gminie opłat czynszowych i niezależnych od czynszu, w tym pisemne powiadamianie lokatorów o wszelkich zmianach w tym zakresie; 7) windykacja należności czynszowych oraz niezależnych od właściciela, związanych z administrowaniem lokali; 8) prowadzenie postępowań sądowych oraz egzekucji komorniczych z tytułu zaległości czynszowych i niezależnych od właściciela; 9) nawiązywanie i rozwiązywanie zawartych w imieniu Gminy Miasta Pionki umów najmu lokali mieszkalnych; 10) rozliczanie mediów w budynkach będących wyłączną własnością gminy; 11) prowadzenie prac związanych z kreowaniem i realizacją programu gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym; 12) reprezentowanie Gminy Miasta Pionki jako współwłaściciela we wspólnotach, polegające na wykonywaniu uprawnień przysługujących współwłaścicielowi nieruchomości przy ustaleniu zakresu, kosztów, sposobu finansowania i terminów planowanych remontów lub modernizacji budynku oraz bieżąca współpraca z zarządami wspólnot; 13) nadzór i kontrola w zakresie formalnym, rzeczowym i finansowym nad realizacją w imieniu miasta zadań w remontowanych lokalach, w tym opiniowanie stanu technicznego lokali z mieszkaniowego zasobu gminy; 14) organizacja, odbieranie lokali, rozliczanie napraw i remontów oraz współpraca w zakresie modernizacji i inwestycji dotyczących mieszkaniowego zasobu gminy; 15) wykonywanie obowiązków właściciela, wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy oraz kontrola nad podmiotami, którym powierzono administrowanie komunalnym zasobem mieszkaniowym; 16) prowadzenie administracyjnej obsługi komisji windykacyjnej; 17) wykonywanie obowiązków sprawozdawczości statystycznej i innych. 2. Wykonywanie zadań gminy, wynikających z ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach, w tym szczególności:
a) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, b) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, c) prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
a) realizacj zadań gminy w zakresie ochrony zwierząt oraz koordynacja działań wiązanych z ochroną bezdomnych zwierząt, b) prowadzenie spraw w zakresie myślistwa i łowiectwa na terenie gminy, c) współpraca z organizacjami rządowymi, samorządowymi i stowarzyszeniami na rzecz rolnictwa i środowiska, d) utrzymanie mogił żołnierskich i cmentarzy wojennych, e) nadzór nad podmiotem zarządzającym cmentarzem komunalnym, f) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem zieleni terenów gminnych, w tym sadzenie i usuwanie drzew g) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości na terenach gminnych – zielonych, drogach i placach w granicach administracyjnych gminy i administrowanych przez gminę, h) organizowanie i nadzór nad naprawami i remontami oświetlenia ulicznego, i) organizowanie i zarządzenie komunikacją miejską, wtym analiza i przygotowywanie projektów rozkładówjazdy oraz zarządzanie wiatami przystankowymi, 22) przygotowywanie projektów regulaminów utrzymania czystościi porządku oraz realizacja zadań przyjętych w tym regulaminie. 23) nadzór nad funkcjonowaniem targowisk miejskich. 3. Wykonywanie zadań gminy z zakresu ochrony środowiska: 1) Kontrola przestrzegania i stosowania przepisów ustaw: Prawoochrony środowiska, Prawowodne, o ochronie przyrody, o odpadach, o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz podejmowanie działań w celu realizacji obowiązków gminy wynikających z wymienionych ustaw, a w szczególności: a) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
| |||||||||||||||||||||
2025-06-26 09:31:14 | Samodzielne Stanowisko ds. Archiwum - AR | Publikacja | Anna Kutyła | ||||||||||||||||||||
2025-06-26 09:31:11 | Samodzielne Stanowisko ds. Archiwum - AR | Zapis tymczasowy
Treść (pl):
Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Archiwum należy w szczególności:
|
Anna Kutyła | ||||||||||||||||||||
2025-06-26 09:29:24 | Samodzielne Stanowisko ds. Archiwum - AR | Publikacja | Anna Kutyła |
Rejestr zmian