Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2025-06-26 09:45:16 | Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich - SO | Publikacja | Anna Kutyła | ||||||||||||||||||||
2025-06-26 09:45:13 | Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich - SO | Zapis tymczasowy
Treść (pl):
Zadania Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich obejmują w szczególności:
DOWODY OSOBISTE Sprawy dowodów osobistych reguluje Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych ( tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 167, poz. 1131, z 2011 r. Nr 133, poz. 768, z 2012 r. poz.1407 oraz z 2014 r. poz. 1741 i 1888 ) orazRozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. ( Dz. U. z 2015 r. poz. 212 ) w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważniania i zwrotu. Komórka odpowiedzialna: Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Pionki pokój nr 203 (I piętro) tel. 48/ 341-42-22, 516-275-725, 516-276-159 Wniosek na dowód składa się: - osobiście w formie papierowej, - w postaci elektronicznej, opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Zgodnie z art. 26 wymienionej na wstępie ustawy, o niemożności złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego spowodowanej chorobą, niepełnosprawnością lub inną niedającą się pokonać przeszkodą wnioskodawca powiadamia organ gminy, który zapewnia przyjęcie wniosku w miejscu pobytu tej osoby, chyba że okoliczności nie pozwalają na przyjęcie tego wniosku. W przypadku gdy złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego w trybie określonym jak wyżej okaże się nieuzasadnione, odmawia się przyjęcia wniosku w miejscu wskazanym przez wnioskodawcę oraz poucza się go o konieczności złożenia wniosku w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznej. Dokumenty wymagane przy składaniu wniosku na dowód osobisty: 1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego ( nie podpisywać wniosku – podpis przy urzędniku ). 2. Jedna aktualna, kolorowa fotografia o wymiarach 35 mm x 45 mm, w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, wykonana nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku. Do wniosku składanego w postaci elektronicznej załącza się plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492 x 633 pikseli i wielkości nieprzekraczjącej 2,5 MB, pozostałe wymogi jak wyżej. 3. Dotychczasowy dowód osobisty do wglądu lub ważny dokument paszportowy, a osoby które nabyły obywatelstwo polskie, na podstawie posiadanego dokumentu podróży lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość. Wniosek na dowód dla osoby małoletniej, której do ukończenia 18 roku życia zostało więcej niż 30 dni, składa jeden z rodziców lub opiekun prawny. Przy składaniu wniosku wymagana jest obecność osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych, wyjątek stanowią osoby, które nie ukończyły 5 roku życia. Dowód odbiera się osobiście. Wyrobienie dowodu jest bezpłatne. Czas oczekiwania na dowód osobisty do 30 dni. Dowód osobisty wydawany jest na okres: - 10 lat od daty jego wydania osobie, która ukończyła 5 rok życia, - 5 lat dla osoby, która nie ukończyła 5 roku życia. Posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek złożyć wniosek o wymianę dokumentu: 1. niezwłocznie w razie: - zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym, z wyjątkiem nazwy organu wydającego; - zmiany wizerunku twarzy posiadacza dowodu osobistego w stosunku do wizerunku twarzy zamieszczonego w dowodzie osobistym w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza; - utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza; 2. co najmniej 30 dni przed upływem terminu ważności dokumentu. Zmiana adresu zameldowania posiadacza dowodu osobistego wydanego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych nie stanowi podstawy do jego wymiany. |
Anna Kutyła | ||||||||||||||||||||
2025-06-26 09:36:00 | Wydział Porządku, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego - OZK | Publikacja | Anna Kutyła | ||||||||||||||||||||
2025-06-26 09:35:58 | Wydział Porządku, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego - OZK | Zapis tymczasowy
Treść (pl):
Do zadań Wydziału Porządku, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego należy w szczególności:
1. Z zakresu monitoringu i porządku publicznego:
1) obsługa urządzeń wizyjnych monitorujących teren miasta Pionki,
2) sterowanie kamerami monitorującymi,
3) prawidłowe posługiwanie się systemami łączności,
4) zachowanie czujności podczas obserwowania obrazu z kamer,
5) właściwe reagowanie na zaobserwowane zakłócenia porządku publicznego;
6) dbałość o wysoką jakość materiału zdjęciowego przygotowywanego ze zdarzeń;
7) współpraca z policją i innymi organami ścigania z zakresu bezpieczeństwa publicznego;
8) codzienna kontrola stanu technicznego obsługiwanych urządzeń;
9) monitorowanie terenów Miasta oraz mieszkańców w zakresie ładu i porządku publicznego.
2. Z zakresu spraw obronnych:
1) opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych;
2) opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej;
3) opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy a także stosownych programów obronnych;
4) opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia gminy na potrzeby obronne;
5) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa;
6) opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta na czas wojny oraz projektu zarządzenia burmistrza wprowadzającego ww. regulamin w życie;
7) opracowywanie i bieżące uaktualniane dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej;
8) opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji stałego dyżuru;
9) analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawach świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony;
10) opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych (doraźnych) świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonywania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów;1) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny;) opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia akcji kurierskiej;
11) planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych.
Z zakresu odpowiedzialności za realizację zadań związanych z obroną cywilną, zarządzaniem kryzysowym, ochroną p. poż. w szczególności poprzez:
1) przygotowywanie i organizowanie działań w celu zapobieżenia skutkom klęski
żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia oraz ich usunięcia;
2) obsługa Miejskiego Centrum Reagowania Kryzysowego i Miejskiego Zespołu Reagowania Kryzysowego - zapewnienie bezpieczeństwa ludności, informowanie, ostrzeganie, alarmowanie o zagrożeniach i utrudnieniach, zapewnienie możliwości przetrwania, ew. ewakuacji, zapewnienie lokali zastępczych. Utrzymanie
infrastruktury niezbędnej dla realizacji tych zadań i popularyzowanie wiedzy na ten temat.
3) koordynowanie funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego na terenie miasta;
4) przygotowanie i organizowanie działań gminy wynikających z przepisów o wprowadzeniu stanu wyjątkowego lub stanu wojny;
5) opracowanie i aktualizacja planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;
6) wyposażenie i utrzymanie miejskiego magazynu przeciwpowodziowego;
7) wykonywanie prac związanych z zabezpieczeniem i likwidacją niewybuchów na terenie miasta;
8) koordynowanie przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej przez państwowe instytucje, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz społeczne organizacje ratownicze działające na terenie miasta;
9) tworzenie i przekazywanie do Starostwa Powiatowego list osób kwalifikujących się do służby wojskowej;
10) nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony; prowadzenie dokumentacji gospodarki materiałowo - magazynowej, nadzór nad magazynami OC i wyposażenia techniczno - wojskowego.
11) przeprowadzanie innych czynności związanych z administrowaniem rezerw osobowych oraz służbą wojskową;
12) reklamowanie żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny; przyjmowanie i opiniowanie wniosków o uznanie członków rodzin na utrzymaniu żołnierza, wniosków o pokrywanie należności mieszkaniowych żołnierzy i wydawanie decyzji w tych sprawach
13) realizowanie przedsięwzięć w ramach planowania obronnego i operacyjnego miasta; nadzór nad działalnością Ochotniczej Straży Pożarnej.
|
Anna Kutyła | ||||||||||||||||||||
2025-06-26 09:33:58 | Wydział Komunalny i Ochrony Środowiska - KŚ | Publikacja | Anna Kutyła | ||||||||||||||||||||
2025-06-26 09:33:52 | Wydział Komunalny i Ochrony Środowiska - KŚ | Zapis tymczasowy
Treść (pl):
Do zadań Wydziału Komunalnego i Ochrony Środowiska należy w szczególności: 1. Wykonywanie zadań gminy, wynikających z przepisów ustawy o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy, w tym w szczególności: 1) podejmowanie działań dla zapewnienia właściwego gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym oraz sporządzanie założeń do planu Gospodarki Zasobem Mieszkaniowym Gminy; 2) prowadzenie rejestru zasobów lokalowych; 3) rozpatrywanie i załatwianie wniosków o najem lokali; 4) zapewnienie publikacji wyników rozpatrywania i realizacji wniosków o najem lokali; 5) obsługa społecznej komisji mieszkaniowej; 6) naliczanie należnych gminie opłat czynszowych i niezależnych od czynszu, w tym pisemne powiadamianie lokatorów o wszelkich zmianach w tym zakresie; 7) windykacja należności czynszowych oraz niezależnych od właściciela, związanych z administrowaniem lokali; 8) prowadzenie postępowań sądowych oraz egzekucji komorniczych z tytułu zaległości czynszowych i niezależnych od właściciela; 9) nawiązywanie i rozwiązywanie zawartych w imieniu Gminy Miasta Pionki umów najmu lokali mieszkalnych; 10) rozliczanie mediów w budynkach będących wyłączną własnością gminy; 11) prowadzenie prac związanych z kreowaniem i realizacją programu gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym; 12) reprezentowanie Gminy Miasta Pionki jako współwłaściciela we wspólnotach, polegające na wykonywaniu uprawnień przysługujących współwłaścicielowi nieruchomości przy ustaleniu zakresu, kosztów, sposobu finansowania i terminów planowanych remontów lub modernizacji budynku oraz bieżąca współpraca z zarządami wspólnot; 13) nadzór i kontrola w zakresie formalnym, rzeczowym i finansowym nad realizacją w imieniu miasta zadań w remontowanych lokalach, w tym opiniowanie stanu technicznego lokali z mieszkaniowego zasobu gminy; 14) organizacja, odbieranie lokali, rozliczanie napraw i remontów oraz współpraca w zakresie modernizacji i inwestycji dotyczących mieszkaniowego zasobu gminy; 15) wykonywanie obowiązków właściciela, wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy oraz kontrola nad podmiotami, którym powierzono administrowanie komunalnym zasobem mieszkaniowym; 16) prowadzenie administracyjnej obsługi komisji windykacyjnej; 17) wykonywanie obowiązków sprawozdawczości statystycznej i innych. 2. Wykonywanie zadań gminy, wynikających z ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach, w tym szczególności:
a) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, b) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, c) prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
a) realizacj zadań gminy w zakresie ochrony zwierząt oraz koordynacja działań wiązanych z ochroną bezdomnych zwierząt, b) prowadzenie spraw w zakresie myślistwa i łowiectwa na terenie gminy, c) współpraca z organizacjami rządowymi, samorządowymi i stowarzyszeniami na rzecz rolnictwa i środowiska, d) utrzymanie mogił żołnierskich i cmentarzy wojennych, e) nadzór nad podmiotem zarządzającym cmentarzem komunalnym, f) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem zieleni terenów gminnych, w tym sadzenie i usuwanie drzew g) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości na terenach gminnych – zielonych, drogach i placach w granicach administracyjnych gminy i administrowanych przez gminę, h) organizowanie i nadzór nad naprawami i remontami oświetlenia ulicznego, i) organizowanie i zarządzenie komunikacją miejską, wtym analiza i przygotowywanie projektów rozkładówjazdy oraz zarządzanie wiatami przystankowymi, 22) przygotowywanie projektów regulaminów utrzymania czystościi porządku oraz realizacja zadań przyjętych w tym regulaminie. 23) nadzór nad funkcjonowaniem targowisk miejskich. 3. Wykonywanie zadań gminy z zakresu ochrony środowiska: 1) Kontrola przestrzegania i stosowania przepisów ustaw: Prawoochrony środowiska, Prawowodne, o ochronie przyrody, o odpadach, o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz podejmowanie działań w celu realizacji obowiązków gminy wynikających z wymienionych ustaw, a w szczególności: a) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
|
Rejestr zmian